איך להכין את הבית לחתול החדש שלנו?

הימים הראשונים של חתול בביתו החדש יכולים להיות מלחיצים עבורו. אמנם באופן טבעי תרצו להראות לחתול שהוא במקום בטוח וטוב אבל תצטרכו סבלנות... 

חתול זקוק להתאקלם בסביבה חדשה בתנאים ובדרך שלו מבלי להפריע לו. 

1. עליך להכין עבור החתול חדר אחד בבית להתאקלמות ראשונית, חדר שקט ונקי מחפצים מיותרים שבו תוכלו לבקר את החתול מדי פעם במהלך ההתאקלמות. 

2. יש לתת לחתול אפשרויות מסתור בחדר כגון, מתחת למיטה, בארון הבגדים, במיטות אגלו לחתולים וכולי ולא להפריע לחתול להסתתר שם. 

3. תמקמו בחדר בו נמצא החתול את כל חפציו. את ארגז החול מקמו בפינה אחת של החדר, הרחק מדלת הכניסה ולא רחוק ממנו יש למקם את כלי האוכל ושתייה ומקומות המסתור. 

יש להוסיף מתקן גירוד איכותי ליד החתול ואולי כמה צעצועים.

4. החדר חייב להיות נקי מדברים העלולים לסכן את החתול ולכן, יש להוציא מהחדר חומרי ניקוי, מוצרי חיטוי, תרופות, צמחים ופרחים העלולים להיות רעילים. 

5. בימים הראשונים החתול לא מכיר את הבית החדש ויכול לחשוש, להתבייש ולהילחץ ויש לחסום מפניו חלונות ודלתות משם עלול לנסות לחמוק מהבית. 

6. אם החתול ביום הראשון בחר להתחבא, הנח לו ותן לו להתחבא. 

אם החתול בחר לחקור את הבית החדש, תן לו לחקור ולגלות את הסביבה החדשה ואל תפריעו לו. יש חתולים שמתאקלמים בבית חדש תוך שעות ספורות ויש כאלו שלוקח להם כמה שבועות להתאקלם וצריך לגלות סבלנות ולהמתין שיסיימו את תקופת ההתאקלמות שלהם. 

7. אם יש חיות נוספות בבית עדיף לא להפגיש ביניהן לבין החתול החדש בימים הראשונים עד שהחתול יסתיים אץ תקופת ההתאקלמות.

8. אל תכפה על החתול אינטראקציה איתך, תן לו ליזום ולבוא אליך! אם תכפה על החתול אינטראקציה אתך כבר ביום הראשון הוא עלול לחשוש ולגלות חוסר ביטחון.